w.Intercom = i;Hoe warm water te activeren bij internet uitval — tado° Community

Hoe warm water te activeren bij internet uitval

Goedendag,

Als er geen bedraad internet beschikbaar is door bv storing, hoe kan ik dan het warm water activeren??

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    april 2022 aangepast

Je kan HW uitschakelen via het installateursmenu op de thermostaat. Dan doet tado er niets mee (en als je weer verbinding hebt, is de tegel uit de app verdwenen).

Bridge aansluiten bij de buren met internet, instelling in de app doen en weer terugplaatsen in je eigen huis?

Weer iemand nog iets slimmers? (Hotspot op de telefoon, wifi extender met ethernetpoort en daar de bridge op aansluiten?) Nóg iets slimmers (simpelers?)

• Het gaat niet om uitschakelen van HW, maar juist het handmatig inschakelen van HW

Installateursmenu ken ik niet

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator

@Arie, het idee dat als je geen internet hebt, de aansturing van HW door tado uitschakelt.

De ketel kan dan gewoon HW leveren en die regelt dat prima zelf.

Ik heb de HW regeling door tado niet in gebruik, want voegt in mijn ogen niets toe. De ketel regelt het prima zelf en energiebesparingsmogelijkheid zie ik niet, wel comfortverlies (bijv HW staat volgens schema uit en ik wil toch HW)

Installateursmenu: tado.com/start en kies de knop voor installateurs, dan heb je de instructies.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik heb de warmwater aansturing ook uit gezet maar volgens mij was het zo (dat kan ik nu niet meer testen) dat als je eerst op het knopje drukt dan zie je de huidige ruimte temperatuur en even later de ingestelde temperatuur die je kunt wijzigen met de pijltjes, en als je op dat moment nog een keer op het knopje drukt dan zie je de warmwater instelling die je ook weer met de pijltjes kunt wijzigen.

Bedenk wel: dit gaat alleen werken als het echt een INTERNET storing is! Dus NIET als het een storing van het draadloze Tado netwerk in huis is, waar veel mensen mee kampen. In dat geval kun je niets meer, behalve eventueel op de ketel zelf de boel bedienen (warmwater aan/uit zit daar meestal wel op).