Optie bij radiatorknop instellingen om de pin regelmatig even in/uit te bewegen

Opties

Optie bij radiatorknop instellingen om de pin regelmatig een keer in-uit te bewegen zonder dat hierbij de ketel wordt aangestuurd. Dit om te zorgen dat bij radiatoren die niet veel worden gebruikt, de pin niet blijft vastzitten.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je dit bijvoorbeeld 1x per dag of 2x per week ofzo ('s nachts?) wilt doen.

4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Is lang geleden ook al eens geopperd. Tado zag daar niks in. En eigenlijk hoor ik weinig mensen waar de knoppen vast zitten aan het begin van het stook seizoen.
  • Ronald
    Opties

    Is wel een goede optie waar ik ook voor ben. In sommige slimme standalone knoppen van andere merken zit ook 1 keer per dag open en weer dicht zetten om pin vastzitten te voorkomen. Of 1 keer per dag een recalibrate wat volgens mij hetzelfde doet.

  • frank68
    Opties
    Prima voorstel. Ik heb wel enkele knoppen waarvan de pin vast hangt. Moet dus geregeld alle knoppen eens checken en evt met wd40 loskrijgen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Meteen ook maar een optie voor een hoeveelheid wd40 in een reservoir in de knop waarvan er regelmatig een beetje wordt ingespoten??