w.Intercom = i;Hoe lang duurt het voordat de lage spanning waarschuwing verdwijnt na het vervangen van batterijen? — tado° Community

Hoe lang duurt het voordat de lage spanning waarschuwing verdwijnt na het vervangen van batterijen?

Al meerdere keren heb ik een melding gekregen dat de spanning te laag is terwijl deze na controle gewoon nog uitstekend is. Zeer vervelend omdat ik die melding niet wil negeren.

Telkens stuit ik op het probleem dat die melding onterecht verschijnt en vervolgens niet direct verdwijnt na het vervangen van de batterijen.

Ik ga dan resetten en opnieuw installeren maar dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Ook heb ik geen zin om iedere keer foto's te maken van hoe de batterijen erin zitten en welke ik dan gebruik voordat TADO kan helpen. Wat een tijdverspilling.

Voordat ik nu weer een probleem ga aankaarten wil ik graag weten of ik wellicht een uur moet wachten voordat ik nieuwe stappen neem.

Antwoorden

• Herres
    Herres ✭✭✭
    Bij mij geven de batterijen het pas een paar weken na de leegmelding echt op. Nooit een valse melding gehad.
    Na vervangen door vers opgeladen accu’s duurt het soms wel een paar dagen voordat de melding verdwijnt.
  • Dank voor je reactie. Kennelijk moet je veel geduld hebben.😊

Het lijkt me alleen niet de meest ideale manier.

TADO, hoe zit dit?

Het kan toch niet zo zijn dat je valse meldingen krijgt of dat een melding niet meteen verdwijnt als je het oplost?

• Ik heb een korte vraag.

Ik kreeg een mail dat mijn batterijen leeg waren.

Hoe kan ik dit zelf zien?

Ik kan niets vinden in de TADO app

Groet Robert

• Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭

Normaal zie je dat ook in de app, begint met een rood bolletje bij de instellingen. Doorklikken leert dan om welke kamer/knop het gaat.

Ik kreeg recent ook die melding op een relatief nieuwe knop. Een keer open en dicht laten gaan van die knop loste de leegmelding op. (En wellicht de app een keer opnieuw starten)

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Eerst komt er een mail, dan een rood bolletje in de app en vervolgens wordt de slimme radiator knop dichtgestuurd en gaat niet meer open totdat je de batterijen vervangen hebt.

Zo gaat het als ze echt leeg gaan
  • Pairing modus op internet bridge activeren, en de melding verdwijnt meteen.
    Zo was het toch in mijn geval.
  • Maar nog geen reactie van Tado?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

reactie van Tado? hahaha....

• melding gehad 15/11/23 dat ze bijna leeg zijn, een week later waren ze volgens mij effectief leeg (geen signaal meer). Batterijen vervangen en kreeg 6/12/23 de melding weer voor dezelfde knop? iemand dit nog aan de hand of moet ik betere batterijen kopen (diegene die Tado zelf aanraadt).

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Als je de batterijen vervangt, is de melding meteen weer weg