Foutcodes open-therm weergeven in de Tado app

Opties
Beste...

Een tijdje geleden viel mijn ketel weer in storing, zoals hij dat wel vaker ( 2x per jaar) doet. Probleem is een print in de afvoergas ventilator die af en toe het toerental niet goed kan meten. ( Welbekend duur Nefit onderdeel ).

Vanaf het moment dat ik Tado geïnstalleerd heb, geeft deze die foutcode niet weer via de app, of op enige andere manier, terwijl de originele oude Nefit thermostaat dit wel deed. HEREN, dit is enkel en alleen een paar regels software om de berichten van de ketel om te zetten in een voor Tado begrijpelijke taal, en de eigenaar/gebruiker hiervan op de hoogte te stellen.

Niet dat ik af wil geven op het systeem, dat in mijn ogen wel degelijk werkt ( ik heb de afgelopen winterperiode weer 140 kuub minder gas verbruikt dan daarvoor ) maar het is toch van de gekke, dat een vrijgegeven communicatie systeem met een ketel niet geïmplementeerd kan worden in dit systeem. Nee, zegt Tado dan. Wij wachten tot we 24 uur de ketel hebben aangestuurd, en geen verhoging in temperatuur van geen enkele kamer hebben gezien voordat we de eigenaar een melding gaan geven dat de ketel in noodloop staat, en als gevolg van deze foutcode al 24 uur onderkoelde buitenlucht door een brandervat staat te jagen, in de hoop dat de verwarmingsspiraal bevriest, en de hele zolderverdieping, trappengat, overloop en gang vol staat met water.

Goed bezig, jullie melding is dan te laat.
8
8 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja en dan ook nog geld vragen voor Care&Protect he?