Zelf instellen maximale toevoer tempratuur CV-ketel OpenTherm

Opties

Hallo,

Bij het inregelen van de CV installatie (waterzijdig inregelen) ben ik van de maximale tempratuur uit gegaan van 70 graden. De thermostaat is OpenTherm aangesloten dus de Thermostaat is 'de baas'. Nu kan je alleen niet zelf met de Maximale toevoer tempratuur regelen.... Waarom??

Wat is de maximale toevoer tempratuur die Tado als Default gebruikt?

4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit hangt ook af van de ketel. Bij mijn Intergas ketel kan ik de aanvoertemperatuur simpel op de ketel instellen en de Tado kan dan alleen LAGER en niet HOGER gaan. In het installateursmenu kan ik ook de laagste grens van de aanvoertemperatuur instellen, en opgeven wat de ketel moet doen als de thermostaat toch minder vraagt (die minimale temperatuur geven of uit gaan).

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Tado stuur in de standaard instelling maximaal 70 graden naar de ketel. Op verzoek kan je dit verhogen.
    Was rob2 al zegt is dat je op de meeste cv ketels ook het een en ander kan instellen of begrenzen.
  • Den33
    Opties

    B79, Van de Tado support dame kreeg ik terug dat de aanvoer tempratuur 55 graden is. dat is best een verschil als je eerst op 70 graden stookt. Wel fijn om te horen dat je wel de MAX kan begrenzen op de ketel zelf. Het is alleen niet te doen om nu zelf de 'Sweet spot' te vinden in de woning als je afhankelijk ben van de instellingen die Tado op afstand moet wijzigen.