w.Intercom = i;Hoe sluit je de zoneklep van de VV aan op de bedrade thermostaat? - Pagina 2 — tado° Community

Hoe sluit je de zoneklep van de VV aan op de bedrade thermostaat?

2»

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je moet je ruimte "beginnen" met de thermostaat. Dan kun je er later knoppen aan toevoegen als je wilt.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    maar 2 thermostaten in 1 ruimte kan alleen de supportdesk instellen.
  • Ik ga deze week m'n bedrade Thermostaat X via OpenTherm eraf halen en dan koppelen aan m'n klep op de verdeler via aan/uit. Ik hang in de plaats gewoon een draadloze temperatuur sensor op die als meettoestel zal dienen.

Verder de Draadloze ontvanger op de ketel aansluiten met OpenTherm en daarna alle radiator knoppen vervangen.

Als ik nou die thermostaat delete uit m'n woning en opnieuw toevoeg als aan/uit, heb ik dan alsnog die support afdeling nodig om iets in te stellen om hem te koppelen als zoneklep/regelaar ofzo? Of is dat niet perse nodig? Mij een beetje onduidelijk hoe dat nou werk en waarom dat precies is.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Je hebt de supportdesk nodig als je twee thermostaten wilt configureren in 1 kamer.
    In jouw geval hoeft dat niet, want je hebt een draadloze ontvanger. Dát is de zoneregelaar voor alle kamers in je app.
  • Jeffoz
    Jeffoz
    24 november aangepast
    Hi Andre,

Dank voor je antwoord! Hopelijk gaat alles goed komen. Monteur komt woensdag alle kranen vervangen en de bypass plaatsen. Misschien dat ik zelf morgen even de draadloze ontvanger alvast ophang, de thermostaat op de klep aansluit en dan de draadloze temperatuursensor ophang voor de VV beneden.

De kamers boven kunnen best een paar dagen zonder warmte. Kan ik alvast testen of het beneden goed aangesloten zit :)

Ik heb gewoon een vrij standaard setup met beneden VV en boven alles op radiatoren. Wel mooi als ik eindelijk per ruimte kan verwarmen ipv dat ik die knoppen steeds open en dicht moet draaien boven...
  • Jeffoz
    Jeffoz
    25 november aangepast
    Ik vind het toch wat ingewikkeld. Moet die Thermostaat die op de VC4013 klep word aangesloten via bedrading uit die klep komen? Of moet die op NO/COM maar dan vanuit de ketel?

Het is een Intergas HrEco en hij zit nu op 11/12 OpenTherm maar die gaat er dus af omdat daar de draadloze ontvanger straks op komt.

Ik snap alleen niet hoe ik die klep dan moet aansluiten op de bedrade thermostaat. Ik lees overal op no/com maar met welke draden dan?

Ik zie een kroon steentje vanuit de klep met oranje/zwart/blauw aan de klep kant en dan de andere kant van het kroon steentje is bruin/geel/blauw. Dat zal wel de 230v aansluiting in gaan op de ketel.

Dan zit er nog wel ergens daarnaast een blauw/rode draad die ook vanuit de ketel komt en die zit met een soort van voeler op een van de leidingen. Moet ik die soms pakken op no/com en dan op de ketel ook op de no/com pinnen? Maar dat is dan toch niet rechtstreeks op de klep aansluiten? Net de ketel open gehad en hij zit daar op 6/7 van de aan/uit thermostaat alleen die gaat dus naast de verdeler op een van de leidingen met een soort rood klemmetje er op. Geen idee wat dat precies doet... Zo te zien in de handleiding iets van een vorstthermostaat ter beveiliging. Als die Tado daarom moet, moet ik dat loshalen ofzo?
  • Jeffoz
    Jeffoz
    25 november aangepast
    Het is al duidelijk nadat ik installatie tekeningen gezien heb. Moest gewoon beide de L (Bruin) ff goed aansluiten. Nu even kijken of alles werkt. Ik hou toch die thermostaat ook als zone controller in de app staan dus even support bellen alsnog.

Support geeft wel aan dat ze die thermostaat niet in dezelfde kamer kunnen krijgen als de draadloze temperatuursensor. Dus de woonkamer is nu die sensor en ik maak maar een ruimte aan met trapkast ofzo waar ik de temperatuur dan heel laag instel ofzo..
  • Het ziet er nu zo uit in de app. Zou goed kunnen zijn, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Ignore die verbinding even met de draadloze sensor, is een ramp om the pairen maar goed. Misschien heeft dat met die server issues te maken…

• Ik heb alles werkend inmiddels dus mijn vraag is beantwoord :) alles werkt naar behoren!