w.Intercom = i;Instellen Tado Systeem — tado° Community

Instellen Tado Systeem

Goedemorgen,

Thuis wil ik 2 zones/kamers verwarmen met het Tado Systeem. In de Woonkamer hangt de slimme thermostaat en gebruik ik 2 slimme radiatorknoppen. In de werkkamers hangt een radiator met een slimme knop.

Ik heb de slimme thermostaat en 3 slimme radiatorknoppen toegevoegd in de app en onderscheid gemaakt tussen woonkamer en werkkamer. Alleen binnen de app wordt de slimme thermostaat onder een nieuwe kamer (kamer 3) gezet. De slimme thermostaat kan ik niet meer wijzigingen naar de woonkamer.

Nu staat het als volg in de app Woonkamer (2 radiatorknoppen), Werkkamer (1 radiatorknop) en Kamer 3 (Slimme thermostaat). Staat dit nu goed? Hoe moet ik dit nu zien?

Antwoorden

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Je moet de slimme thermostaat toevoegen aan de woonkamer. Dan werken die drie dingen met elkaar samen en heb je alsnog 2 losse zones.
  • Ik had de slimme thermostaat ook toegevoegd aan de woonkamer alleen na het toevoegen van radiatorknoppen zet hij deze automatisch in kamer 3. Wanneer ik nu op de slimme thermostaat klik kan ik de kamer niet meer aanpassen.

Had ik eerst de radiatorknoppen moeten toevoegen en als laatste de thermostaat?

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Ik zie nu ook pas dat je een slimme thermostaat niet meer van kamer kan veranderen.
    (Mogelijk wel als je die uit je hele systeem gooit.)
    De slimme knoppen kan je wel verplaatsen. Als je die in kamer drie zet verdwijnt als het goed is vanzelf de woonkamer.
    De naam “kamer 3” kan je dan weer veranderen in woonkamer.

Als je naar instellingen kamers en apparaten gaat kan je per knop een nieuwe ruimte aanwijzen.