w.Intercom = i;Aan/uit Nefit Trendline hrc25 — tado° Community

Aan/uit Nefit Trendline hrc25

Hallo, ik heb via de Tado helpdesk de cv aangesloten op aan/uit relais dit ivm htv vloerverwarming.
Nu valt mij op dat de cv ook op deze instelling blijft moduleren.
Wat doe ik fout?

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    @carlobosch1977 Het lijkt met nooit logisch om een ketel die kan moduleren op aan/uit te gebruiken. Wil je aan/uit dan moet de draad aangesloten worden op groene blokje van de ketel. En op NC en COM op de thermostaat.
    Moduleren: op oranje blokje en op +/- op de thermostaat. Volgorde maakt niet uit.
    Stel de thermostaat in (via de wizard) op D31
  • Hij moet op aan/uit volgens de installateur ivm de hoge temperatuur vloerverwarming. Heb hem aangesloten zoals beschreven maar het valt mij op dat de cv nog steeds moduleert.
  • Andreplusplus
    @carlobosch1977 wat versta je onder moduleren? Aan/uit betekent ketel brandt niet of maximaal, maar niet op een % ertussen. Maar met aan/uit precies dat, dus gaat nog wel aan en uit.
    Het bestaat niet dat je goed hebt aangesloten, de thermostaat op on/off staat en de ketel toch moduleert
  • De aansluiting is op aan/uit op de cv en relais aangesloten op de extension kit. D01 op de draadloze thermostaat maar toch moduleert de cv.
  • Andreplusplus
    En o ja, wat is een HTV eigenlijk? 45 tot 55 graden zou toch wel max zijn?
  • Htv hoge tempratuur vloerverwarming die heeft een aanvoer van 70 graden nodig en mengt naar 45 graden
  • Andreplusplus

@carlobosch1977 D01 is Opentherm, niet aan/uit. Je moet R01 (Relais) selecteren. Succes!