Aan/uit Nefit Trendline hrc25
Hallo, ik heb via de Tado helpdesk de cv aangesloten op aan/uit relais dit ivm htv vloerverwarming.
Nu valt mij op dat de cv ook op deze instelling blijft moduleren.
Wat doe ik fout?
Nu valt mij op dat de cv ook op deze instelling blijft moduleren.
Wat doe ik fout?
0
Antwoorden
-
@carlobosch1977 Het lijkt met nooit logisch om een ketel die kan moduleren op aan/uit te gebruiken. Wil je aan/uit dan moet de draad aangesloten worden op groene blokje van de ketel. En op NC en COM op de thermostaat.
Moduleren: op oranje blokje en op +/- op de thermostaat. Volgorde maakt niet uit.
Stel de thermostaat in (via de wizard) op D310 -
Hij moet op aan/uit volgens de installateur ivm de hoge temperatuur vloerverwarming. Heb hem aangesloten zoals beschreven maar het valt mij op dat de cv nog steeds moduleert.0
-
@carlobosch1977 wat versta je onder moduleren? Aan/uit betekent ketel brandt niet of maximaal, maar niet op een % ertussen. Maar met aan/uit precies dat, dus gaat nog wel aan en uit.
Het bestaat niet dat je goed hebt aangesloten, de thermostaat op on/off staat en de ketel toch moduleert0 -
De aansluiting is op aan/uit op de cv en relais aangesloten op de extension kit. D01 op de draadloze thermostaat maar toch moduleert de cv.0
-
En o ja, wat is een HTV eigenlijk? 45 tot 55 graden zou toch wel max zijn?0
-
Htv hoge tempratuur vloerverwarming die heeft een aanvoer van 70 graden nodig en mengt naar 45 graden0
-
@carlobosch1977 D01 is Opentherm, niet aan/uit. Je moet R01 (Relais) selecteren. Succes!
0