Extension of maximum number of devices / rooms per account

Opties
arien
arien ✭✭

The maximum number of devices is limited by the maximum number of configurable rooms:

  • Accounts with rooms controlled independently from one another can have up to 25 rooms.
  • Accounts with rooms with a central tado° boiler controller can have up to 10 rooms.

The max of 10 rooms when having a central tado boiler controller (part of the central thermostat) is limited to 10. As an example if you have:

Living room, kitchen, toilet, utility room (bijkeuken), hall, 4 rooms (sleeping/study) and a bathroom - you already reach this limit of 10. Adding for instance an addict or garage, all being in the same house is not possible anymore.

So extending this number of 10 to, for instance, 16 rooms/devices would be great.

7
7 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • arien
    Opties

    Nog een reden om het maximaal aantal van 10 zones uit te breiden:

    Een probleem doet zich voor in een situatie waarbij de woonkamer met een centrale tado thermostaat een aantal radiatoren in de woonkamer met tado radiatorknoppen aanstuurt (en viceversa).

    Als er ‘s-avonds een gordijn dicht moet waaráchter zich een radiator met tado radiatorknop bevindt dan blijft die radiator gewoon reageren op de centrale tado thermostaat, en werkt niet onafhankelijk.

    Dus als het kouder wordt in de woonkamer dan draait die radiator áchter het gordijn vol mee, en verwarmt de ruimte áchter het gordijn......

    Draai ik die specifieke radiatorknop dan op een lagere temperatuur omdat zonde is van het verwarmen, worden alle radiator knoppen en de centrale radiator thermostaat ook op die lagere temperatuur ingesteld.....

    Dit is op te lossen door de ‘gordijn’ radiatoren een aparte zone / kamer te geven maar er zijn al te weinig zones beschikbaar (max 10 bij het plaatsen van een centrale radiator thermostaat).

    Dus uitbreiding van het maximaal aantal zones / kamers tot 16 of 20 zou helpen.

    Of een soort Master (centrale thermostaat) - Slave (radiatorknop) waarbij ik tijdelijk een tado radiatorknop even loskoppel van de centrale tado thermostaat

    By the way, ook het maximaal aantal tado radiatorknoppen die op de zone van de centrale tado thermostaat (is nu 6) zou ik prettig vinden.

  • arien
    Opties
    Hoi

    Ik heb dus 4 Tado radiatoren in de woonkamer met daartussen in de Tado centrale CV thermostaat. De 4 radiatoren staan bij de ramen, 1 links, 2 midden, 1 rechts. Deze staan eigenlijk als een cirkel om de centrale CV thermostaat heen, die aan de vierde wand bij de deur ingang hangt (deur gaat altijd dicht). 2 radiatoren doen we ‘s-avonds dicht vanwege de inkijk en die gordijnen hangen dan dus vóór die radiatoren.

    Ik heb inmiddels zelf al een oplossing gevonden voor de “gordijnradiatoren”: je maakt een aparte zone per radiator die achter de (dichte) gordijnen zitten. Dan kan je die dan zodra je de gordijnen dicht doet op de nachttemperatuur zetten (of liever iets eerder want ze zijn nog een tijdje warm nadat je ze lager zet).

    Consequenties:

    (1) in mijn geval kost me dat (weer) 2 zones van de maximale 10, dus andere zones moeten worden afgesloten. Gevolg: oude thermostaat knoppen die je dan ‘laag’ moet zetten want die gaan onnodig verwarmd worden zodra de CV-ketel aan gaat door aanvraag van minstens één vd andere zones. Het hele principe van Tado gaat dan teniet. Oplossing: BREIDT HET MAXIMALE AANTAL ZONES UIT VAN 10 NAAR 20 OID

    (2) je kunt dan een paar zones combineren naar 1 zone maar dat heb ik bijv gedaan met een hal (met glazen dak) en de kamer daar achter. Echter die hebben een totaal wisselende warmte vraag: als de zon schijnt is die hal warm maar de achterkamer niet. Dus dit is geen goede optie. Oplossing: BREIDT HET MAXIMALE AANTAL ZONES UIT VAN 10 NAAR 20 OID

    (3) Verder moeten de 2 overige radiatoren in de woonkamer deze van álle warmte voorzien omdat ik 2 radiatoren heb afgesloten doordat de gordijnen dicht zijn.

    Het is bij die 2 overige radiatoren dus warmer omdat die door de centrale kamer thermostaat worden aangestuurd; die 2 radiatoren staan te ‘loeien’ want de woonkamer is berekend op 4 radiatoren.

    En volgens mij gaat dat dan weer ten koste van het energie verbruik: weg is dat voordeel van Tado.

    Bovendien doordat het bij die ‘open’ radiatoren lokaal warmer is, is het in het gedeelte met de afgesloten radiatoren iets lager van temperatuur: minder comfortabel. Oplossing: BREIDT HET MAXIMALE AANTAL ZONES UIT VAN 10 NAAR 20 OID

    Algemene conclusie: de beperking van maximaal 10 zones op 1 centrale kamerthermostaat is te weinig. Oplossing: BREIDT HET MAXIMALE AANTAL ZONES UIT VAN 10 NAAR 20 OID

    Gr
    Arien
  • Coenh
    Opties
    Ik heb simpelweg een groot huis met veel individuele ruimtes. Ik heb in totaal nu 15 radiatorknoppen geïnstalleerd in samen 11ruimtes. En nog 5 radiatoren verspreid over nog 4 ruimtes die als gevolg van de beperking in aantal aan te sturen kamers door de kamerthermostaat nog niet zijn geïnstalleerd.
    Dit is nu opgelost door door radio helpdesk 2 ruimtes passief mee te laten draaien(creëren zelf geen warmte vraag bij cv-ketel via de kamerthermostaat).maar dat betekent dat ik altijd een andere ruimte ook moet verwarmen om de radiatoren in de passieve ruimtes warm te krijgen.
  • arien
    Opties
    Hoi Coenh

    Ik heb ook zo’n oplossing maar doe dat niet met dure tado radiatoren maar met gewone thermostatische radiatoren, scheelt geld en gaan dan alleen aan als een tado een warmte vraag doet en de cv aangaat.

    Ik begrijp niet dat tado zo dom is geweest het maximum te beperken tot 10 zones, onvoorstelbare fout. En dat voor Duitsers die toch wel een beter imago hebben.

    Mvg
    Arien
  • Jurian
    Opties

    Ik heb in dit topic aangegeven waarom we waarschijnlijk geen aanpassing gaan maken aan de limiet van 10 kamers die warmte kunnen vragen:

    https://community.tado.com/en-gb/discussion/comment/22883/#Comment_22883