Tado icm Intergas Kompact
Helpdesk van Tado reageert helaas hele tijd al niet. En het noodnummer icm voicemail werkt helaas ook niet optimaal. Heb overigens een intergas kompact.
Ik heb twee Tado's thermostaten, eentje voor beneden en eentje voor boven:
Helaas wordt het niet warmer in mijn huis. Volgende ingesteld in Tado:
- Opentherm en warm water aan
- Tado's aan de binnenzijde
CV Ketel
Draad bruin heb ik in imiddels in poort 4 anders ging die niet aan. Moet ik nog iets doen met geelgroen?
Hoor graag van jullie, erg koud binnen nu :)
Reacties
-
Update:
Update bovenste verdiepingen werkt het wel
Alleen bg nog niet
0 -
Hoe ziet de schakeling van de groepen er dan uit? Maw Hoe zijn de verdieping en de begane grond van elkaar gescheiden?
Waar gaan de bruine en geel-groene draden naartoe?
0 -
Van tado moest ik de cv weer naar originele staat zojuist brengen:
Bij mij is dat geelgroen op 12, grijs op 11, bruin of 4 en zwart op 3.
en bij de thermostaten moest ik van tado overigens no en com inzetten. Blauw op no en com op rood. Heb ook andersom geprobeerd.
Maar geen effect.
0 -
Heb je ergens een klep zitten, en hoe is die aangesloten?0
-
Beneden heb ik vloerverwarming maar dat is een eenvoudig systeem, kan geen invoertemperatuur instellen
wat ik graag wil weten wat zou je aanraden qua aansluiting op de tado? welke poortjes dus
opentherm ja of nee (volgens geen open therm)
en vervolgens welke draden op welke poort van de cv
0 -
Dat hangt er helemaal van af hoe e.e.a. is aangelegd. In de installatie handleiding staan verschillende mogelijkheden. Zonder kennis van je systeem kan ik er niets over zeggen.0
-
@jerma is het gelukt?0
-
helaas niet, nog steeds een koud huis en huilende kids
mijn test setup is nu als volgt:
- de twee tado's
- Open therm geselecteerd
- Rood op min
- Blauw op plus
Cv:
- Geelgroen op 6
- Grijs op 7
- Bruin op 11
- Zwart op 12
de twee thermostaat kabels gaan naar boven en zitten in twee doosjes en uiteindelijk wordt het 1 kabel dat naar de cv gaat (met de bovenstaande vier kleuren)
--- nog geen succes, maar heb het gevoel dat ik dichtbij zit, volgens mij moet de kleurcode op de cv anders. wat denken jullie? ben echt out of opties.
0 -
Heb overigens een Intergas Kompakt 36
0 -
Misschien is het deze schakeling? Gegevens ontbreken.
de thermostaat op klemmen 6-7 moet aan-uit worden gezet, de andere mag open therm zijn.
aan uit is thermostaat op no en Com aansluiten en opnieuw configureren
0 -
Is het ondertussen gelukt?0
-
Hi allen,
We zijn iets verder. Iemand langs laten komen, die gaf opentherm stond beneden niet aan. Had dat een paar x al ingesteld maar blijkbaar was het weer weg.
1. Beneden tado dus op plus en min
2. Tweede tado op com en no, alleen aan en uit dus.
Situatie bij oplevering huis:
Beneden was een honeywell modulair en boven honeywell aan en uit.
Tado geeft aan bedrading ziet er goed uit.
Het wordt al warmer op bg en bovenste verdiepingen. Wat nu vreemd is.
Had ingesteld beneden moet het 25 graden worden. Twee dingen vielen op;
A Duurt erg lang, tado vond dat ook al - ze gaan kijken of ze iets kunnen aanpassen - mijn water temp staat op 45. Kan dat helaas niet zomaar naar 55 plaatsen ivm pvc.
B toen de temp omhoog kroop, knalde hij eruit bij 20/21 - vorstbeveiliging komt dan in beeld. Vervolgens handmatig weer naar 25 en vervolgens gebeurde het weer.0 -
Ben een weekend weg, met de thermostaten schema ingesteld, na 22.00 - 20 graden.
Had hem geprobeerd te laten stoken richting 25 graden een paar uur geleden. Nu kijk in de app 22,4 graden? Alsof die toch doorblijft stoken?0 -
Waarom kan het water niet warmer ivm pvc?
0 -
Wordt aangeraden door de leverancier vd vloer. Maar ik vind dat een andere discussie.
Dat de temp aan het stijgen is, terwijl ik aangeef dat ie uit moet staan vind ik ****.
Nu kan ik weer op en neer rijden.0 -
De temperatuur van vloerverwarming wordt normaalgesproken geregeld op de vloerverwarmingsunit. Die maakt zijn eigen ingestelde water temperatuur. Ook als het water heet is zorgt dat ervoor dat de vloer niet te heet wordt.
Maar verder kan ik je niet helpen want het lukt telkens maar niet om een compleet beeld te krijgen van je installatie. Helaas.
Succes verder.
0 -
Beneden heb ik een hele eenvoudige verdeler voor de vloerverwarming. Daar is geen mogelijk om het temperatuur van het water in te regelen.
Welke informatie zou je nog meer willen zien?0 -
Om het op te lossen is een compleet beeld van de installatie nodig. Hoe is het leidingsysteem aangelegd met kleppen. Hoe is is het elektrisch aangelegd met besturing van klep(pen) en regelingen van ketel en thermostaten.
Ík stuurde je al een mogelijk schema uit de installatiehandleiding. Maar er zijn diverse andere mogelijkheden. Welk schema is er aangelegd?
Misschien is de oplossing wel simpel. Je zegt dat de temperatuur oncontroleerbaar oploopt. Dat komt vaker voor en wordt meestal veroorzaakt doordat thermostaat en ketel niet hetzelfde protocol hebben. De een heeft open therm nodig, de ander aan/uit.
Soms helpt het om de ketel uit en weer aan te zetten (resetten) om zodoende de ketel vanaf opstarten te laten weten wat voor thermostaat er gekoppeld is.0