w.Intercom = i;De ketel maakt een soort locomotief geluid — tado° Community

De ketel maakt een soort locomotief geluid

Hallo,

We hebben sinds een week in alle kamers een slimme thermostaatkraan (7 stuks) en de slimme thermostaat. Nu hoor ik de ketel zo nu en dan een gek geluid maken (denk aan het geluid van een locomotief maar dan heel zachtjes. De ketel is een Ferroli Bluesense 4. Ik zie dat de drukmeter ook een beetje beweegt tijdens dat geluid.

Ik moet het nog verder onderzoeken maar hij doet dit als er warmte nodig is in 1 van deze kamers maar ook nog even nadat alle kranen dicht zijn gegaan. Zie filmpje https://youtu.be/z8jA2WTqr30

Wat kan dit zijn?

Groet

Rene

Antwoorden

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Het lijkt erop dat de cv pomp het water niet kan rondpompen als die aan het nadraaien is.
    Oplossing is om 1 verwarming altijd open te laten zodat er altijd water kan rond stromen of anders een bypass laten installeren.
  • @B79 dank voor je reactie. Als ik 1 verwarming open laten staan, dan wordt dat toch bloedheet of zie ik dat verkeerd? Ik moet dan de thermostaat bv altijd op 24c zetten?

En wat is een bypass?

Groet

Rene

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Als je 1 verwarming open laat gaat die idd mee verwarmen als er ergens anders warmte vraag is. Helaas ontkom je niet aan zo’n situatie als je geen bypass hebt.
    Een bypass is een soort ventiel die je moet installeren ergens tussen de cv leidingen.
    Hierdoor wordt de overdruk afgevoerd als alle knoppen dicht staan.