Vloerverwarming
Ik heb een draadloze tado thermostaat in de huiskamer en ik dacht dat die iets regelde voor mijn vloerverwarming echter blijft mijn vloerverwarming stoken en kan ik het niet aanpassen in de app. Wie weet er raad mee aub? Het liefst in Jip en Janneke taal ☺️
Bij voorbaat dank
Reacties
-
Er zijn enorm veel mogelijke uitvoeringen. Daarom is meer informatie nodig over
Welke cv ketel of andere warmtebron, Wat heb je van Tado en hoe heb je het aangesloten en ingesteld, Welke thermostaat had je eerst, Hoe is de regeling van de vloerverwarming ?
verder zijn er diverse items over vloerverwarming op deze site te vinden, eigenlijk het meest besproken onderdeel.
0 -
Hai herres, dank voor je reactie en sorry voor mijn onvolledigheid.
Ik heb 4 radiatoren in de slaapkamers met de slimme radiator knoppen. Daarnaast heb in cv ketel integraals cw5 en de slimme thermostaat en extensie kit en bridge van tado. Ik heb een vloerverwarming met 6 groepen/kranen.0 -
Hi Noureddine,
Dat is duidelijker. De vloerverwarming wordt te warm omdat ie niet geregeld wordt. Als een van de slaapkamers warmte vraagt gaat de cv verwarmen. Dat warme water stroomt overal waar het heen kan gaan. Dat is naar de vragende slaapkamer, maar dus ook de vloerverwarming. De thermostaat in de woonkamer kan dat niet tegenhouden, die kan alleen de verwarming aanzetten. Er moet dus iets komen om de vv te regelen. Dat kan gebeuren met een extra thermostaatkraan met Tadoknop in de aanvoerleiding van de vv, of met een klep plus bedrade Tado thermostaat. Kijk hier eens naar: https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming
En verder heel veel te vinden op deze site.
0 -
Hai ik was inderdaad al van plan een extra thermostaatknop van tado te laten plaatsen. Ik heb nog geen beeld bij de zone klep. Ik heb mijn draadloze thermostaat in de huiskamer hangen kan ik daarmee de knop bij Vv pomp aansturen.0
-
Ja dat kan.
Succes ermee verder.
0 -
Je kunt zoneregeling van de kamers ook uitzetten. De thermostaat regelt dan de kamertemp. en de afzonderlijke kamers kunnen dan alleen verwarmen als er warmte vraag is van de kamer.
Dan kunnen de kamer thermostaten dus niet de cv aanzetten (;)0