w.Intercom = i;Tado bridge werkt zonder netwerkkabel? — tado° Community

Tado bridge werkt zonder netwerkkabel?

Werkt de bridge ook zonder netwerkkabel kabel?

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator

Jawel, maar dan kun je alleen lokaal regelen, en niet via de app of slimme schema’s. Met andere woorden, je kan handmatig de temperatuur op thermostaat of knop instellen en zonodig wordt de CV ketel ingeschakeld. Maar allemaal met de hand dus.

• Bedankt voor je reactie.

Misschien is dit antwoord het op het probleem? Zie andere post.

toch ben ik niet helemaal akkoord. Ik zie dat de bridge verbonden is via WiFi 5ghz. Zonder netwerkkabel. En kan zowel op de gsm en iPad de temp regelen. Ik zie dit door de reactie op de thermostaat.

Op dit moment is de Tado niet meer verbonden via WiFi. Het lukt niet om te pairen.

Ook kan ik de verwarming niet handmatig regelen via de knoppen. (dit is een aantal weken) De knoppen laten flikkeren werkt ook niet. Enkel op de thermostaat werk dat.

Misschien is het WiFi gedeelte vd bridge het aan’t opgeven? Is het noodzakelijk om een continu WiFi verbinding te hebben? Bij mij valt ze dus regelmatig weg.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator

@Detpet Dat snap ik niet helemaal. Branden alle leds op de bridge, of knippert bijv de cloud led?

Als alles brandt is er niets aan de hand, als de cloud led knippert dan kan de bridge geen (goede) verbinding maken met de tado cloud services via internet.

Als je de temperatuur kunt regelen via de app, dan zou je ook de displays moeten kunnen laten knipperen. Maar dat werkt natuurlijk niet voor knoppen die ‘geen externe verbinding’ aangeven.

Als ik de netwerkkabel uit de bridge haal, dan kan ik niets laten knipperen vanuit de app. Ook kan ik wel op de app de temp aanpassen, maar op de knoppen of thermostaat verandert niets.

Je geeft aan dat je de bridge via Wifi op 5 Ghz verbonden ziet - zie je dat op je router? Zover ik weet doet de bridge niets met wifi, alleen met de bekabelde netwerkaansluiting en radio.

• Daar schrok ik dus ook van… Ik heb een App van Telenet op de iPad en kwam tot onderstaande ontdekking. Dit terwijl de kabel niet aangesloten was.

Ps de knoppen hebben net een update gekregen. Versie 93.1

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

De bridge van het Tado verwarming systeem werkt alleen met een ethernet kabel.

Het Tado airco systeem werkt ook via WiFi.

• @Rob2

ik heb geen airco… hoe leg je dat uit…. :-)