Welke adapter heb ik nodig?
Hallo, ik heb pas een Tado radiatorknop aangeschaft en wilde deze installeren. Helaas kan ik niet vinden welk type adapter ik moet gebruiken. De meegeleverde adapters zijn niet geschikt aangezien de lengte die overbrugt moet worden 3 cm is en de meegeleverde adapters stukken korter zijn. Kan iemand mij vertellen hoe ik de radiatorknop alsnog kan aansluiten?
De maat van het schroefdraad is in principe goed. De adapter schuift alleen niet ver genoeg over de pin heen om het vast te kunnen draaien. Onderstaand de huidige situatie met bestaande thermostaatknop.
Antwoorden
-
Albert staat op je knop dus zou de adapter voor het albert systeem moeten zijn lijkt mij.
0 -
Ben er inmiddels achter dat het gaat om een thermostaat systeem van Behr-Thomson (https://www.dasheimwerkerforum.de/threads/ersatz-fuer-uralten-thermostat-von-behr-thomson-gesucht.3447/). Alleen dus nog niet gevonden welke adapter ik hiervoor moet gebruiken. Iemand enig idee?
0 -
Ik vrees dat als een adapter niet werkt je dat hele ventiel moet vervangen.
Een beetje fatsoenlijke kost 20€ of zo. En de tado knop past er dan ook direct op.0 -
Inderdaad, koop een Heimeier (past zonder adapter) of Danfoss ventiel.
Deze lijkt een veel te lange slag te hebben, en lijkt mij inderdaad niet compatibel.
0