w.Intercom = i;Remeha Avant 35C slaat niet aan na installatie Tado — tado° Community

Remeha Avant 35C slaat niet aan na installatie Tado

Goedemiddag,

Wij hebben de bedrade tado thermostaat aangeschaft in een starterskit.

Wij hebben deze aangesloten op onze Remeha Avant 35C; volgens installatiehandleiding via de app.

Onze ketel is modulerend en draden zijn aangesloten op 3 (blauw) / 4 (rood) (OT). In de thermostaat is de blauwe draad aangesloten op de - en de rode draad op de +.

De configuratie staat op D01.
Firmware van thermostaat is 91.1.

De verwarmingen worden echter niet warm. Wat gaat er fout?

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je hebt niet de installatie wizard gevolgd maar hebt gelijk gedaan alsof je een expert(installateur) bent begrijp ik?

• Nanja
    oktober 2021 aangepast
    Bedankt voor uw reactie. Als ik gedaan had alsof ik een expert was had ik deze vraag niet gesteld.

Ik heb er volgens mij duidelijk in staan dat ik netjes de installatiewizard heb gevolgd zoals wordt aangegeven.... maar na het installeren volgens de wizard bovengenoemd probleem.

Ik heb alles zo duidelijk genoemd, zodat iemand die mijn vraag leest en wil beantwoorden, informatie heeft over wat ik gedaan heb.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator

@Nanja Heb je het al voor elkaar? Zo te zien heb je de juiste dingen gedaan, aangenomen dat de draad bij de thermostaat dezelfde is als die bij de ketel.

OpenTherm moet aangesloten worden op + en - van de slimme thermostaat (helemaal rechts). Het maakt niet uit welke draad op de plus en welke op de min.

De thermostaat is correct ingesteld op D01, dat betekent OpenTherm. Je kan testen of de ketel aanslaat door de twee draadjes bij de thermostaat even te verbinden met elkaar (draadjes kortgesloten: dan moet volgens OpenTherm specificatie de ketel gaan branden). Geberut dat niet dan is er ofwel,iets aan de hand met de bedrading, of met de ketel.

Maar omdat je berichtje al wat ouder is, vermoed ik dat het is opgelost?