Temperatuur altijd zichtbaar

Opties

Wat ik erg mis bij de bedrade slimme thermostaat is dat de huidige temperatuur na enige tijd niet meer zichtbaar is. Op deze manier kunnen we niet in 1 oog opslag zien wat de temperatuur is in de huiskamer. De batterij zal hierdoor sneller leeg raken, maar aangezien het leds zijn zal dit nog wel iets mee vallen ook mag het scherm dan minder fel oplichten wanneer deze zichtbaar blijft.

6
6 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee dat is geen optie dan is de batterij in een week leeg!

  • Dit zou ik graag eveneens willen voor de bedrade versies. Fijn om in een opslag te zien hoeveel graden het is. Is dit iets wat in de pipelijn zit?
  • Graag!! Dat scheelt app openen en is mooier
  • miot
    Opties
    Ben ik mee eens.
    Onze vorige had dit ook en was wel iets waar je vaak naar keek.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar dan heb je dus gewoon het verkeerde apparaat gekocht. Je had dan iets moeten hebben met een LCD scherm erop, dat kan op batterijen altijd de waarde aangeven. Met een LED scherm kan dat niet.

    Apparaten die een backlighted LCD scherm hebben die komen altijd met een aparte voeding die ergens bij de ketel gemonteerd is en die via de aansluitdraden de voeding naar de thermostaat brengen. Tado werkt daar niet mee.

  • Heneweer
    Opties
    Is er niets te bedenken voor deze wens, want mijn vrouw mist nu de thermostaat met de temperatuur erop.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    We weten natuurlijk niet hoe de volgende versie Tado eruit gaat zien... wieweet zit er dan wel een LCD scherm op wat wel steeds actief is. Dat blijft afwachten.

    Maar met de huidige modellen kan het niet.

  • ReneV71
    Opties

    Het is inderdaad erg onhandig en Tado leunt wel heel erg batterijen. Zelfs de bedrade thermostaat die het zonneventiel van mijn vloerverwarming aanstuurt, werkt op batterijen. Alsof er bij een vloerverwarming of CV ketel geen stopcontact aanwezig is.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je kunt natuurlijk ook een losse thermometer ophangen....
  • b3rry
    Opties

    Er is wel een optie maar deze is niet voor iedereen toepasbaar. Ik benoem hem toch voor evt. geïnteresseerden. Omdat TADO te integreren is in domotica systemen (bijvoorbeeld Homey of Home Assistant) kun je middels third-party thermostaten ook de API van Tado CLOUD aanroepen.

    Onderstaande thermostaat (Shelly Plus H&T) heeft een e-ink display. Door deze thermostaat slim te integreren met Tado zou je deze als extra bedieningspaneel kunnen toepassen.

    Shelly Plus H&T - All Products - Products - Shelly