Vroege start

Opties
Vroege start werkt bij mij niet optimaal. Als ik instel dat het om 0630 20gr moet zijn dan verwacht ik dat ook. Om 0630 was de 20 Gr nog steeds niet bereikt. Ook na enkele weken was dat niet het geval. Hierover is al contact geweest met tado. Zij hebben instellingen gewijzigd maar toen was het al 2 uur te vroeg warm en bespaar je geen energie. Is het niet mogelijk om de vroege start zelf aan te passen.
10
10 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Dat werkte hier ook niet. Zet nu het programma maar een half uurtje eerder.
    Helaas kan je aan de vroege start zelf niks veranderen.
    Dat zou het systeem zelf moeten leren.
    Dat ging ook niet goed hier. Ook ruim twee uur van te voren alles al op temperatuur. Was geen besparing.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat als je op 7 juli nog problemen hebt om de boel op 20 graden te krijgen binnen een redelijke tijd, je meer kunt besparen door de kennelijk antieke schuur wat beter te isoleren dan door te rommelen met details van de vroege start...

  • zandhoen
    Opties

    @Rob2 Als op 7 juli dit voorstel doe wil dat nog niet zeggen dat ik er dat moment een probleem mee heb. Ik kan het voorstel ook tijdens een hittegolf doen. Of zie ik dat verkeerd.

  • Degema
    Opties

    Het "zelflerend vermogen" is tot heden niet om over naar huis te schrijven en mede o.g.v. die toegedichte kwalificatie heb ik de TADO aangeschaft. Ik heb vloerverwarming en sinds deze zomer heb ik de TADO, en ingesteld op vroege start, die niet zorgt dat de gewenste temperatuur bereikt wordt op de ingestelde tijd. Sterker nog: de TADO laat de CV pas aanslaan op het moment dat in het schema staat. In een reactie richting TADO heb ik gevraagd of ik iets aan de CV moet wijzigen. Ben benieuwd of er antwoord komt.

  • Franita
    Opties