[In Beta]Aansturing verwarming zichtbaar

Ik zou graag (minimaal in de app, maar als kan ook op de slimme thermostaat) graag een symbool zien waarmee ik kan zien dat de thermostaat de verwarming geactiveerd heeft (een stuursignaal geeft). Oftewel dat het inwendige contact daarvoor geactiveerd is. En dat dit symbool weer verdwijnt als dit stuursignaal weer uit is.

Reacties

  • Las ergens dat als er in de app te lezen is ‘ingesteld op ##*’ de radiatorknop of thermostaat gesloten is en als er staat ‘verwarm naar ##*’ de knop of thermostaat open is.

    Dat klopt niet, want als het bij mij in de kamer 22,3* graden is en de thermostaat is ingesteld op 20* staat er nog steeds ‘verwarm naar 20*.

  • Huye
    Huye ✭✭✭

    Precies dit zoek ik ook.

    Radiatoren blijven over het algemeen lang warm en dan is het niet duidelijk of de TADO nog bezig is de kamer te verwarmen of dat het signaal off al naar de CV-Ketel is gestuurd en dat het dus restwarmte is die ervoor zorgt dat de radiatoren warm zijn.

  • Mag ik het anders formuleren:
    Het zou fijn zijn als het Warmtevraag-symbool (met 1-2-3 vlammetjes) ook zichtbaar zou zijn in de tegels op het hoofdscherm in de app.
    Dat is sneller zichtbaar en informatiever dan 'warmt op naar ##°'
    De techniek hiervoor en de ruimte hiervoor op de tegel zijn al aanwezig.
  • In de oude app zaten deze golfjes, die aangaven hoe hard de kamer werd verwarmd. Deze zou ik graag in de V3+ app zien, zodat ik hier naar kan overstappen.

  • Bijna spijt, ben over gegaan naar V3+, het eerste wat ik miste, staat de ketel te stoken of niet ? Handig als je de deur uit bent
  • Het zou inderdaad fijn zijn als het direct te zien is in het schermpje waar je de temperatuur van een kamer veranderd. Je kan het echter wel zien in de app als je de grafiek opent en wat langer op het scherm drukt. Je kan dan per moment zien wat de ketel heeft gedaan en wat deze momenteel aan het doen is.


  • Deze functie miste ik ook als eerste! Via een omweg is er wel te zien of er een warmte vraag is, maar de golfjes waren een stuk praktischer!
  • Een lijn erbij in de grafiek kan toch ook? En ik geloof nooit dat mijn ketel maar 3 levels heeft van verwarmen (bij mijn modulerende ketel). Of werkt tado maar met 3 niveaus richting ketel?
  • Helemaal mee eens. Wat het ook wordt maar een indicator dat de ketel aan het verwarmen is is wel heel prettig!

  • Indicatie hoe sterk de ketel brand mis ik ook. Eventueel een statusmelding/storing zou ook handig zijn. Ik moest laatst bijvullen en die melding miste ik.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Tja OpenTherm foutcodes worden niet getoond... ook al zo'n misser van Tado.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Nu moet je voorlopig in de kamer zelf kijken, maar had liever het ook gezien in het hoofdscherm, dat ook op hoofdscherm per kamer de golfjes er waren.

    Misschien een idee voor volgende app update??

  • Ik zie de streepjes wel op het web, dus op de tado pagina.
    In de app mis ik ze idd.
  • Als je iOS hebt. Verwijder de app en installeer die opnieuw. Hoewel er dus wel een update is, krijg je er geen melding van.

  • Wat is het verschil tussen de 3 streepjes, momenteel staan ze bij mij alle 3 lichtgrijs. Wil dit zeggen dat er niet gestookt wordt momenteel?

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Inderdaad, anders is streepje/golfje wit

  • HGB
    HGB ✭✭✭

    Nee, de streepjes/golfjes geven de warmtevraag van het Tado systeem aan, niet hoe de ketel daarop reageert. Vaak komt dat natuurlijk wel overeen, maar het is niet hetzelfde.

  • Mischien al lang gemeld, maar geef feedback van de ketel aan in procenten (%).

    Wellicht is dat al ingebouw, maar ik kan het niet vinden...

  • Het weergeven van de temperaturen is een prima optie, maar waarom niet de graden per graad aangeven, in plaats van stappen van b.v. 3?

  • Waarom wordt ook niet het setpoint weergegeven in de grafiek van de temperaturen?

  • Misschien is het al ingebouwd, maar waarom wordt de buiten-temperatuur niet als extra lijn weergeven in de temperatuur grafiek, i.p.v. elke 2 of 4 uur weergegeven aan de bovenkant van de grafiek?

  • Is er iets meer bekend over het PID Regel-algoritme waarmee de temperatuur geregeld wordt in een ruimte? Hoe wordt dit berekend?

  • Grafieken kan ik niet visualiseren op mijn PC-scherm. Of ben ik de enige. Wel op mijn iPad of iPhone.

  • Overigens kan ik met mijn homey een aantal variabelen wel zichtbaar maken.

  • een dergelijke visualisatie lijkt me wel nog mooi en passend in het concept om in de rechterhoek status info weer te geven.

  • Deze wens is al eerder ingebracht, maar ze hebben hem op de verkeerde plaats uitgevoerd. Zou fijn zijn als ze nu wel begrijpen wat we willen.
  • Zou graag 1 grafiek willen zien, waarin de belasting van de brander van de ketel te zien is. (Dus niet de warmtevraag)
  • Kan de stand van de radiatorthermostaten zichtbaar kunnen worden gemaakt?
  • Hallo,

    Ik heb gekozen voor een jaar abonnement voor 25 euro.

    Naast de status van de ketel laat hij ook de verwarmingsactiviteit zien. 

    Ik zie dat de vandaag de ketel 11 uur heeft verwarmt. Op het volgende scherm zie ik de huidige maand en het verschik met de maand hiervoor. Met daarbij de totale verwarmingstijd 

    Als een kamer aanstaat zie je op het eerste scherm de kamer en een percentage met 1 tot 3 " warmte streepjes".

    Ik had hier toch iets meer van verwacht. Want waar zit ik nu naar te kijken??


    • Wat wil bijv. dat percentage zeggen als een kamer wordt verwarmt??
    • De warmte streepjes zullen iets zeggen met hoeveel vermogen de kamer wordt verwarmt.. .
    • De totale tijd is zichtbaar..maar waar zegt mij dit precies... 

    Het zou fijn zijn als de totale tijd gesplitst werd naar de hoeveelheid kamers. Dan weet je aan het eind van de dag welke kamer het meeste verbruikt heeft.

    Verder zegt de totale tijd niet of de CV steeds veel vermogen heeft moeten leveren of de hele dag de temperatuur rustig constant heeft gehouden. 


    Kortom als het mogelijk is zou ik graag wat meer input/ info willen hoe ik deze functie beter kan gebruiken. De kosten voor de functie laten mij nu niet direct een besparing of goede analyse tool zien. 


    Thxs!