Thuis Suggesties, ideeën en verbeteringen

Graduele Geofencing

Is het een idee om meerdere zones in te stellen? Bijvoorbeeld 500m, 5km, 15km.
Als Tado ziet dat ik beduidend dichterbij kom kan hij mij vragen: onderweg naar huis? Start verwarmen?
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• DragunovDragunov ✭✭
    Dacht dat dit al zo werkte
  • Nee, er is maar 1 cirkel en dat is die om je huis

• Rob2Rob2 ✭✭✭

Je kunt tegenwoordig die hele geofencing uitzetten en het hele thuis/niet-thuis gebeuren met de hand beheren door op die tegel te klikken en dan de juiste keuze te maken.

Zo kun je dus als je naar huis gaat vast je status op thuis zetten en dan is de boel al warm.

(speelt niet in deze tijd van het jaar, maar goed)

• DragunovDragunov ✭✭

Maar persoonlijk wil ik niet als ik naar huis kom met de wagen, manueel alles te regelen. Systeem moet zelf bepalen aan de hand van mijn positie of die van de andere gezinsleden of systeem al dan niet al moeten beginnen te verwarmen en welke kamers er al moeten verwarmd worden.

Bv badkamer en woonkamer, maar niet slaapkamer en andere,...

• B79B79 ✭✭
    Ik denk dat iedereen hier een eigen mening over heeft over hoe het zou moeten werken.
    Vaak is dat ook heel persoonlijk.
    Je kan de kamers wel in of uit de geofencing halen als je wil.
    Hier thuis gebruiken we dit helemaal niet. De straal om mijn huis is zo klein dat die in 3 kilometer afstand nooit alles op temperatuur heeft.
    Ik vind de optie met een grote knop wel prettig. Half uur voor ik thuis even aan zetten vanuit de auto en klaar.
    En de verwarming hoeft mij echt niet uit als ik even met de hond ga lopen.
  • DragunovDragunov ✭✭

Ja, maar dan moet je al terug je gsm bedienen in je wagen, hier blijft mijn toestel in mijn jaszak zitten, wagen heeft al automatisch een handsfree kit, ik werk op zo'n 20 minuten van mijn huis.

Dus als ik daar vertrek en systeem ziet via GPS dat ik vertrokken ben, dat ie al de badkamer kan opwarmen en dan bv de woonkamer en dan ....

Want als iedere kamer voorzien is van zo'n thermostatische kraan van Tado, dan kan systeem ook in een zekere volgorde de kamers verwarmen.

Dus als je thuiskomt en in badkamer bent, dan kan die al woonkamer veranderen

Is slechts een voorbeeld van iets wat het systeem in mijn ogen zou moeten kunnen als het systeem toch echt slim wilt zijn

• Rob2Rob2 ✭✭✭

Het systeem is wel (een beetje) slim, maar het is NIET flexibel. Dat is denk ik een keuze om het niet te ingewikkeld te maken. Als je allemaal van die speciale dingen wilt kun je beter zelf een home automation systeem opzetten uit losse componenten en het allemaal zelf programmeren met de tools die daar voor zijn.

• DragunovDragunov ✭✭

Als je al kan programmeren ;)

Ikzelf nog nooit geprogrammeerd, buiten vroeger in school, heel lang geleden in Turbo Pascal.

Daarom zie ik het liever komen van mensen die het wel kunnen...

Hopelijk blijven ze het systeem doorontwikkelen en brengen ze oude zaken terug naar de nieuwe app en voegen ze frequent gevraagde features toe aan het systeem

• Rob2Rob2 ✭✭✭

In de meeste van dit soort tools is het "programmeren" vrij simpel, je geeft een aantal condities aan en de acties die daar op moeten volgen. Afhankelijk van de tool die je gebruikt kan het simpelweg een kwestie zijn van wat blokjes naar een werkblad slepen en met elkaar verbinden.

Als je allerlei verwachtingen van een systeem hebt die heel persoonlijk zijn (zoals wat je daar boven schrijft) dan kom je toch niet om zo iets heen, het systeem kan dat allemaal niet zelf bedenken.

• DragunovDragunov ✭✭

Maar een systeem zoals Tado moet toch worden doorontwikkeld...

Waarom is er dan een forum onderdeel om suggesties en ideeën te posten als ze er misschien toch weinig mee doen?

Ikzelf heb Tado genomen voor de minimalistische look, thermostaat en kranen vallen niet op in interieur.

Maar kon evengoed kiezen voor een ander systeem...

Maar goed, technisch heb ik geen problemen met het systeem, het doet wat het moet doen, maar is heel basic en zo te lezen is de + versie terug achteruit gegaan qua functies...

Paar zaken:

• Apparaten in kleur zwart, zelf zwarte CV in badkamer, dus witte knop erop komt zo als een vlek op zwarte look
    • Fysische toegang kunnen weigeren voor kranen (kindbeveiliging) via de software
    • ...

Log In of Registreer om te reageren.