[Released] Losse temperatuurvoeler

2»

Reacties

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Ik zou liever zo'n aparte temperatuurvoeler voor buiten hebben en dat je dan ook effectief kan selecteren in systeem dat voeler buiten is

  • B79
    B79 ✭✭✭

    Kak.....

    Net te laat. heb laatst 4 slimme thermostaten gekocht. Wel met 44% korting via tado. Schade valt dan nog mee.

    Lijkt er op dat achter de schermen toch meer gebeurt dan wij denken. Ik ben positief.

  • B79
    B79 ✭✭✭

    Op de laatste link staat ook een plaatje met een nieuwe internet bridge....

  • Als die ook offline zou kunnen werken met een lokale app, dan zal ik mijn andere vervangen voor deze, als het uiterlijk enkel verandert, dan ben ik wel tevreden met huidige bridge.

    De mogelijkheid bestaat ook dat de bridge krachtiger is en zo verder gelegen kranen en dergelijke kan vinden en aansturen

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Ik wacht wel even af met die die bridge. Als er echt grote voordelen aan zijn, zal ik overwegen om die te vervangen. Voor nu werkt het prima voor mij.
    Ik heb de boel compleet en werkt goed.
    Vraag me af wat de prijs van de sensoren zijn.
  • Slimme Temperatuur Sensor: €79.99

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Das nog stevig aan de prijs. Evengoed nog een goed alternatief tov een losse slimme thermostaat.
  • Dit is nou iets waar ik lang op gewacht heb. Vervolgens wel enorm jammer van de forse prijs die nagenoeg gelijk is aan een volwaardige TRV... :'(
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    "Vervolgens wel enorm jammer van de forse prijs die nagenoeg gelijk is aan een volwaardige TRV"

    Dat was te verwachten... het is immers ongeveer dezelfde hardware wat je daar voor nodig hebt, ok relais kun je weglaten en display zou niet hoeven maar zit er wellicht gewoon in.

    Als ze een vaste formule hebben om uitgaande van de productiekosten de consumentenprijs te bepalen (waarin dan de kosten voor de service en ontwikkeling verwerkt zijn) dan is het niet raar dat dit er uit komt. De enige manier om op een lagere prijs te komen is een beleid waarbij er bijv vanuit gegaan wordt dat de koper van dit ding ook andere Tado producten moet kopen waar die genoemde kosten al in verwerkt waren.

  • B79
    B79 ✭✭✭

    Ik vind persoonlijk de prijs wel reeël. Toch 50 euro minder dan een thermostaat.

    De stap om zo,n ding nu aan te schaffen is een stuk kleiner. En met grote regelmaat zijn er mooie aanbiedingen bij bv cool blue.

    Ben blij dat tado deze stap genomen heeft. Laat zien dat er als er maar genoeg wensen en vragen zijn er wel naar geluisterd wordt. En de azijnpissers zuller er toch altijd blijven. Je koopt nou eenmaal iets wat merk gebonden is. En daar zit nou eenmaal een prijs aan. Het is aan jezelf of je het wil spenderen.

  • Sinds een week de draadloze sensor, moet zeggen dat je t verschil merkt.

    Minder uitschieters in de temperatuur verloop, bij mij in de woonkamer met 3 thermostaatkranen.

    De sensor ook op m'n zolder/ werkkamer uitgeprobeerd ook daar werkt t met een sensor beter dan zonder.

    Binnenkort nog maar een paar aanschaffen.

  • en kan je dan via de app deze ook instellen op een tiende graad , 0.1 graad ?

  • Je kan idd per 0.1 graad verhogen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja in de app of op de website. Niet op het ding zelf neem ik aan?

  • Ik vind het plaatsen van draadloze thermostaten zeer prijzig. Waarom zijn deze duurder dan een thermostatische kraan er zit zelfs minder in?

    Bij ons zitten sommige radiatoren in een soort kast. Daar geeft de thermostaat natuurlijk een totaal verkeerde temperatuur. Hier zou de mogelijkheid om de voeler bedraad op een geschikte plaats te brengen een oplossing kunnen zijn.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Er is inmiddels een losse voeler die in feite hetzelfde is als de thermostaat maar dan zonder het ketel aanstuur gedeelte. In termen van tegenwoordige Chinese electronica prijzen nog steeds veel te duur, maar goedkoper dan een thermostaat.

  • Voor mij zou hoeven er zelfs geen display of knoppen op te staan enkel voeler die op een meer representatieve plaats kan meten is voldoende.