Bekend probleem, tado werkt er aan. Thermostaat kraan reageert opeens traag op temp.inst. via app
Hi,
Ik ervaar opeens dat mijn Tado CV thermostaat kranen, pas na 3 minuten reageren op een trigger (temperatuur wijziging of aan/uit) via de Tado app.
Omdat ik mijn netwerk situatie onlangs heb gewijzigd, twijfel ik of het hier misschien aan kan liggen. Maar ik kan mij dit niet voorstellen. Ik heb mijn switch in de meterkast sinds kort via een patch paneel verbonden met nieuwe CAT6a kabel in het hele huis. Vanuit de switch worden 4 Deco accesspoints (mesh) bedraad. De Tado hub, zit op dezelfde Deco AP en lokatie als voorheen.
Maar na installatie reageren alle thermostaat kranen (4 stuks) dus enorm langzaam op een commando vanuit de app. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen of zijn er nog tips?
ps. in de app staat alles normaal en zie ik geen vreemde dingen. Alle apparatuur is verbonden etc.
Reacties
-
Ik heb hier sinds gisteren ook last van. Gisteren was zelfs de bridge een paar uur niet verbonden met de cloud. Nu reageren alle thermostaten pas na enkele minuten op een nieuwe instelling. Ook display laten knipperen werkt niet.
0 -
Mijn Tado thermostaat heeft sinds gisteravond hetzelfde probleem. Display laten knipperen werkt ook niet en wijzingen in temperatuur via de app komen pas na een paar minuten door op de thermostaat. Voorheen was dit bijna direct dan wel binnen enkele seconden.1
-
Hier werkt het nog prima…
0 -
Hier inderdaad ook hetzelfde probleem. Verder geen wijzigingen in netwerk ofzo.
1 -
Hier werkt alles weer normaal.
0 -
Hi all, hier functioneert ook alles weer met de juiste snelheid :-)
0 -
Ik heb hier ook last van.
Maar Blink Display laat na enkele minuten pas "Hi" zien.
Bij het wijzigen/instellen van de temperatuur laat helemaal niets zien op het display.
Heeft iemand een oplossing, of iets van Tado vernomen?1 -
Er was gisteren mail van Tado (als je dat ingesteld hebt) dat ze een storing hebben en later dat ze menen die te hebben opgelost.
Als het bij jou nu nog steeds niet werkt zou ik dat melden bij de servicedesk (chat op de website).
0 -
Bij mij hetzelfde probleem bij zowel cv thermostaat als slimme airco bediening.
Display laten knipperen gaat erg vertraagd.
Bij temperatuursverandering van airco via app was deze verandering voorheen zichtbaar op display, nu na enige tijd enkel een piepje van de airco.
Alles gaat vertraagd.0 -
Voor jou hetzelfde antwoord als hierboven!
0 -
Hier ook. Melding gedaan
status.tado.com toont nog alles groen...0 -
Ook ik ervaar een zeer trage reactie van al mijn apparaten.
7 radiator knoppen en 1 draadloze temperatuursensor.
In de grafiek van iedere radiator knop zie ik ook dat er regelmatig de afgelopen tijd geen verbinding is geweest.
Mijn netwerk is al enige tijd ongewijzigd.
Het ledje van de cloud op de bridge blijft na een restart erg lang knipperen.
Ik heb het vermoeden dat er bij de server van tado iets loos is.
Weet iemand of hier van tado uit een terugkoppeling is die lopende problemen meld?0 -
Het is hier nu ook langzamer geworden ja, duurt nu een halve minuut ofzo ipv 2 seconden als je "display laten knipperen" kiest.
1 -
Bij mij ook zeer langzame reactie op het bedienen van de verwarming met app thuis of onderweg.
Tevens als je de display wilt laten knipperen dan duurt het ook erg lang.
Dit is al een aantal dagen zo. en ik zie ook meerdere reacties hier dat er meer problemen zijn.
Neemt Tado dit wel serieus want het heeft altijd goed gewerkt en er is niks gewijzigd in mijn netwerk.
2 -
Hi Allemaal, ik heb ook zelfde probleem3
-
Dit is toegegeven door tado support, er is een (bekend) probleem. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
@Rob Jammer dat op status.tado.com alles groen wordt gerapporteerd, terwijl hier dus wel degelijk iets aan de hand is dat eindgebruikers kunnen merken.
Het zou fijn zijn als daar toch iets van een melding zou worden geplaatst. Zou je dat eens kunnen aankaarten?2 -
Wat de anderen ook al vermelden, ik heb ook zeer traag reagerende kranen.
Het commando HI komt of niet of heel traag aan.
Ook heb ik gezien in de grafieken van de kranen dat de afgelopen dagen ze meerdere keren tijdelijk offline geweest zijn.
Ik vraag me af of tado hiervoor een oplossing aan het bedenken is.
Ik zou het prettig vinden als we daarover ergens iets zouden kunnen lezen.3 -
Ik had het bericht van Andreplusplus niet gezien.
Ben wel blij dat te lezen, dat geeft hoop op een oplossing.
Tado werkt normaal gesproken prima bij mij.1 -
Hier hetzelfde. Begon het afgelopen dinsdag te merken. Heb de V3+ set thermostaat, 8 slimme radiatorknoppen en de slimme AC. Dacht eerst dat het bij ons lag. Op de storings site van Tado stond alles ja op groen.
Woensdag de mail van hun dat er een incident was en later dat deze opgelost was. Het zou nog wel in de gaten gehouden worden. Helaas hier nog niet opgelost en te stil aan de kant van Tado, blijft allemaal groen op hun storings site. Terwijl hier te lezen is dat er meerdere er last van hebben. Dus iedereen het graag melden bij hun.1 -
Hier ook nog altijd problemen. Ik had al de indruk dat een en ander traag verliep (ik kreeg ook kort na elkaar de melding dat de batterij bijna leeg was, terwijl ik die net vervangen had, alsof dit nog een heel oude melding was die ingehaald moest worden).
Ik vermoed dat ze iets gebruiken genre "queueing" en dat daar een en ander de mist in aan het gaan is (of een heel slechte polling)
Hoe kan je trouwens op een grafiek zien of kranen geconnecteerd waren?0 -
@icyjamie
Als je de grafiek voor je hebt staan daar als je offline bent geweest zwarte blokken onderin de balk. Als deze een langere tijd bevatten staat er ook offline in met een tekentje.0 -
Ik heb hier sinds gisteren ook last van maar in de overtreffende trap. Toevallig ook net een gisteren een nieuwe ketel sinds en nu reageert ketel door vertraging ook niet op warmtevraag. Display laten knipperen reageert ook vaak niet of heel slecht. Warmtevraag komt heel soms vele uren later opgang. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben. Koud huis inmiddels en CV installateur al gebeld maar heb een vermoeden dat het meer aan Tado ligt dan aan de nieuwe ketel0
-
Is dat zowel op het nieuwe X systeem en V3, of enkel V3 (ik heb V3, dus ik kan niet spreken voor X)
0 -
@icyjamie
Ik heb het oude systeem, het nieuwe heb ik geen ervaring mee.0 -
hier sinds vandaag zelfde probleem
0 -
Dit kwam van support:
Hello,Thank you for contacting usAs the tado° community is constantly growing, we’re upgrading our database at the moment to improve our systems’ efficiency and provide a better user experience.As a consequence, your tado° app might temporarily:
- become unresponsive.
- show that there is no remote access.
- delay temperature changes in your Smart Schedule.
Meanwhile, you can still
control your heating or air conditioning system via the user interface on the device
.If you wish to stay informed about the status of our systems, feel free to subscribe to the
tado° Service Status
page.
2 -
Wat is dat voor antwoord. Eerst zeggen dat er problemen zijn maar dat alles nog wel werkt (maar met vertraging). Zo zit ik in de kou dit weekend. Hoe moeilijk kan het zijn de root cause van het probleem te vinden en de evt change terug te draaien. Er is gewoon iets aan de hand, dit is een slecht antwoord zeg0
-
"to improve the service we made it worse"
0 -
Vanmiddag reactie van Tado ontvangen op melding:
Hallo,We hebben momenteel problemen met onze servers. Als gevolg hiervan kan het zijn dat je problemen ondervindt met het op afstand bedienen van je tado° systeem. Ons serverteam is op de hoogte van dit probleem, en er wordt momenteel aan gewerkt.
Aangezien de tado° community constant groeit, zijn we momenteel onze database aan het upgraden om de efficiëntie van onze systemen te verbeteren en een betere gebruikerservaring te bieden.
Als gevolg hiervan is het mogelijk dat uw tado° app tijdelijk:
- niet reageert
- laat zien dat er geen externe toegang is
- temperatuurwijzigingen in uw Slimme Schema uitstelt.
Dank u voor uw geduld en excuses voor het ongemak.
2